Previous Entry | Next Entry

Конструктив

раратвф
часто буває що в мою котячу голову приходять різні цікаві ідеї.


одна з давніх, викликана інформацією на літклубі на яку, на жаль, я не можу наразі дати лінку :) інформація отарова, суть в тому, шо ось цей рік якесь там видавництво, наче - Факт, оголосило роком укркниги в Україні.

власне, ідея в тому, щоб усім свідомим громадянам витиснути російськомовну літературу з першості по читанню у транспорті. я вже з місять принципово читаю в метро, при цьому нахабно намагаючись показати, що читаю саме УКРАЇНОМОВНУ книгу.

тож читайте показово україномовне - хто, звісно, підтримає таку трохи марґінальну в нашій країні ідею домінування україномовних продукту і інформації ;)

Comments

( 191 comments — Leave a comment )
[info]otar wrote:
Apr. 4th, 2006 10:20 am (UTC)
1. Рік Української книжки в Україні

2. Я й так читаю книжки тільки, або майже тільки українською :-) В маршрутках, щоправда, не читаю, бо рідко коли вдається сісти. В цілому порада мудра, але боюсь, що наштовхнеться на опір тієї більшості, яка вважає, що "неважливо, якою мовою" :(
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 4th, 2006 10:23 am (UTC)
пропозиція спрямована на активну частину юзерів ЖЖ, що розуміють всю гостроту проблеми. таких, наскільки я знаю і підозрюю, не мало. а коли вони ше своїм друзям розкажуть - то взагалі буде все :)
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 10:25 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 10:32 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 10:37 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 10:49 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 10:57 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:10 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 04:16 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pani_grunia - Apr. 4th, 2006 06:20 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 07:02 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pani_grunia - Apr. 4th, 2006 07:12 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 07:18 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pani_grunia - Apr. 4th, 2006 07:21 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 07:32 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 06:48 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 06:50 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 06:51 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 06:59 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 04:20 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 05:34 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 06:49 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 07:25 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:10 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 10:58 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 10:59 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:02 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:02 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 11:03 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:07 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 11:14 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:12 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 11:47 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 11:48 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:50 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 11:49 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:51 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pentapodiambea - Apr. 4th, 2006 04:16 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]iozhikov - Apr. 4th, 2006 04:22 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pentapodiambea - Apr. 4th, 2006 05:13 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 04:24 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pentapodiambea - Apr. 4th, 2006 05:12 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 05:26 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:31 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]ldoroshe - Apr. 4th, 2006 11:27 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 11:51 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:08 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:50 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:49 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:51 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:01 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 12:03 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 11:56 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:02 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 12:10 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:14 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 12:34 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:35 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 12:48 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 01:09 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 01:39 pm (UTC) - Expand
[info]raw_stick wrote:
Apr. 4th, 2006 10:28 am (UTC)
та, в цьому також щось є. гадаю, що кожна отака дрібниця важлива, бо разом - дають "кумулятивний ефект". Щоправда, в маршрутці я в такий спосіб рекламую хіба що "Львівську газету" :)
[info]chernidar wrote:
Apr. 4th, 2006 11:24 am (UTC)
а я читаю э КПК... там не видно:-(
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 4th, 2006 11:28 am (UTC)
ну ось тобі стимул почати купувати книги ;)
(no subject) - [info]chernidar - Apr. 4th, 2006 11:38 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 11:35 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]chernidar - Apr. 4th, 2006 11:38 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:50 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]chernidar - Apr. 4th, 2006 12:01 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:05 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]chernidar - Apr. 4th, 2006 12:10 pm (UTC) - Expand
[info]faruh wrote:
Apr. 4th, 2006 11:41 am (UTC)
Українська книга не продається по одній простій причині — тому що вона примітивна. Про це я писав у своїх статтях ось тут:

http://faruh.livejournal.com/2351.html
http://faruh.livejournal.com/2911.html
[info]none_smilodon wrote:
Apr. 4th, 2006 11:45 am (UTC)
сучасна культура - це культура примітиву, попси і комерції. Так що не причина.

Витонченні митці їбуть проводніц в вагонах за написом "Ламаносав".
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 11:51 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:56 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 12:00 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:02 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:05 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 01:21 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]trina_ka - Apr. 4th, 2006 07:46 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:56 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 12:00 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:04 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:08 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:14 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:29 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:35 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]pentapodiambea - Apr. 5th, 2006 05:23 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 01:16 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 01:17 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 01:26 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 06:47 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 11:57 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 12:04 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:14 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 12:18 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 01:14 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 12:16 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:23 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]none_smilodon - Apr. 4th, 2006 01:24 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 4th, 2006 02:42 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 08:57 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 4th, 2006 11:12 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 5th, 2006 08:37 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 5th, 2006 10:16 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:38 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 5th, 2006 10:43 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 5th, 2006 03:58 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 6th, 2006 01:27 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]sklyanakurka - Apr. 4th, 2006 02:38 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:46 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 11:54 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]chernidar - Apr. 4th, 2006 12:05 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 12:16 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 12:25 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 12:30 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 12:42 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 01:02 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]faruh - Apr. 4th, 2006 01:10 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 01:20 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]prophet_in_blue - Apr. 4th, 2006 02:43 pm (UTC) - Expand
[info]none_smilodon wrote:
Apr. 4th, 2006 11:43 am (UTC)
Ідея. Але ще краще сипатись цитатами з українських книг. Причому всім. Психологія нашої людини така, що купить і прочитає.
[info]didaio wrote:
Apr. 4th, 2006 11:46 am (UTC)
Починай ;)
[info]didaio wrote:
Apr. 4th, 2006 11:44 am (UTC)
А потім, через поганий зір, взагалі ніяку не читати?
Треба дбати не тільки про українську літературу, а ще й про здорову націю.
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 4th, 2006 11:52 am (UTC)
я теж про це було подумав. але це ж пропозиція. я от ше в дитинстві зір зіпсував, так шо в лінзах і мені особисто пофіґу на подільше погіршення :)
(no subject) - [info]didaio - Apr. 4th, 2006 11:58 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 12:00 pm (UTC) - Expand
[info]hector_von_kyiv wrote:
Apr. 4th, 2006 12:14 pm (UTC)
Не слід, між іншим забувати, що читання в транспорті в принципі справа не вельми корисна, особливо для зору. У деяких навіть викликає нудоту. Я через це читати в транспорті не можу і до акції, на жаль, не приєднаюся :(
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 4th, 2006 12:17 pm (UTC)
тему зору ми вже зачіпали. а ут нудота в метро, здається, не надходить...
врешті-решт, можна зробити вигляд що читаєш а насправді рассматрівать карцінкі, все одно в метро робити нєфіґ
або читати не у транспорті а просто - на людях, в парку там, на лавочці. головне - щоб бачили що саме і якою мовою ми читаємо! :)
(no subject) - [info]hector_von_kyiv - Apr. 4th, 2006 12:21 pm (UTC) - Expand
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 4th, 2006 12:21 pm (UTC)
та навіть не в придбаннях справа, а вналаштуванні масової свідомості на хвилю: а прикиньте, українські книги можна навіть читати! ось в чому річ! обиватель - він такий - поки його носом у щось не ткнеш - він навіть не задумається!..
[info]bareth wrote:
Apr. 4th, 2006 12:42 pm (UTC)
в мене теж є думка про популяризацію укркниги!
берете вибрані, гідні читання твори у торбу. потім стаєте на розі якоїсь вулиці і... читаєте, читаєте вголос! Вголос. люди будуть в шоці, напевно. а зацікавлення книгою зросте. тільки хто відважиться взяти на себе таке задання? можна зорганізувати групу перфоменс, яка в різних місцях міста читатиме уривки творів.

реально.
[info]raw_stick wrote:
Apr. 4th, 2006 01:14 pm (UTC)
Re: в мене теж є думка про популяризацію укркниги!
Ну так, вуличні акції - гарний засіб привернути увагу. Головне, щоб було ефективно (напр. місце має бути людне, але досить тихе, бо ніхто не почує; та й перекрикування автомобільного шуму виглядатиме жалюгідно) і концептуально (щоб людям було цікаво - напр. поєднання з якимось мистецтвом).
Паралельно можна якісь наліпки клеїти.
Ну, тобто старі добрі "порівські" методи.
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 01:41 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 4th, 2006 01:55 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 4th, 2006 01:57 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]bareth - Apr. 4th, 2006 01:42 pm (UTC) - Expand
[info]prophet_in_blue wrote:
Apr. 4th, 2006 02:44 pm (UTC)
Я так і роблю :)
[info]posmixator wrote:
Apr. 4th, 2006 02:45 pm (UTC)
таке враження,ніби вона Фаруху чужа,
та українська література, і він забиває в її труну (перед)останній цвях.

і це з таким садомазохістичним задоволенням, аж хочеться подумати, що на то є особисті причини.

і спочатку засновком треба ставити слова "абсолютно наплювати" а не коментувати статику книжкової статистики без колоніальної ретроспективи культури, в якій та книжка творилася. без найменшої поваги до носіїв культури і її "дибільних" читачів, які таку книжку читають.

- 1.
[info]katrusyk wrote:
Apr. 4th, 2006 04:46 pm (UTC)
Re: таке враження,ніби вона Фаруху чужа,
Остапе, спокійно :)
З його опусів виглядає, що людина є прихильником Толіка Ульянова, і не надто вдало паразитує на його ідеях. Принаймні, матеріалом на достатньому рівні не володіє. Облишмо,зрештою, ту "велику стіну" російської культури, в яку чи не кожна третя цеглина покладена українськими руками - це настільки очевидно, що навіть не є предметом суперечки.
Що ж стосується української літератури, то тут з авторами все гаразд. Радше є проблеми росту - соціум з маргінальними цінностями ще не готовий сприймати доволі герметичних авторів. У свою чергу, автор воліє писати для підготованої публіки, яка гарантовано його сприйме, а не виховувати масового читача. Яскравий приклад - рівень письма того ж В*ячеслава Медвідя значно випереджає рівень інтелектуального дорослішання пересічного читача, тому аудиторія в нього досить вузька, однак примітивним письменником його вважати ніяк не можна. Що ж стосується молодого автора, то він спочатку повинен здолати недосконалу вертикаль кон*юнктури, по якій потім так само зможе спуститися до читача.
Але це все проблеми, так би мовити, організаційного періоду. І захланне тицяння рильцем в ці проблеми нікому не зробить честі блискучого публіциста. Зрештою, це стандартна опозиція - люди з конструктивним поглядом на світ, і ті, хто рве на грудях тєльняшку з криками про блядську Данію.
Нам своє робить. Читай українське :)

(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 05:28 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:43 am (UTC) - Expand
[info]drunk_flover wrote:
Apr. 4th, 2006 03:30 pm (UTC)
В принципі, я з тобою згодна. Але штука в тому, що якщо мені хочеться почитати Бродського, то я все таки захочу читати його в оригіналі, так само, як і слухати Башлачова. тут якось би без прегибів.
[info]otar wrote:
Apr. 4th, 2006 04:26 pm (UTC)
Проблема в тому, що багато людей, які люблять Бродського і Башлачова, не знають про існування (або художню цінність, - якщо були отруєні шкільною програмою) українських письменників та співаків такого рангу.
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:46 am (UTC) - Expand
[info]katrusyk wrote:
Apr. 4th, 2006 05:01 pm (UTC)
дякую тобі, друже б-о :)

із власного досвіду можу сказати, що такі практики надзвичайно захопливі, приносять просто-таки фізичне задоволення.
правда, останній із випадків - з книжкою Симо Мраовича "Константин Богобоязний" - був у мене трагікомічним :)
[info]otar wrote:
Apr. 4th, 2006 05:26 pm (UTC)
Роз-ка-жи!!!
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:47 am (UTC) - Expand
[info]pani_grunia wrote:
Apr. 4th, 2006 06:24 pm (UTC)
пропоную так: якщо і читаєш російськомовну книгу, то робити для неї обгортку, де великими літерами написано дуже неожиданну і соблазняющу назву. якщо пасажири будуть чіплятися з питаннями "шо ето у вас", моментально захлопувати книгу і робити загадочне ліцо.
[info]pani_grunia wrote:
Apr. 4th, 2006 06:26 pm (UTC)
/назву, звісно, писати українською/.
(no subject) - [info]otar - Apr. 4th, 2006 07:08 pm (UTC) - Expand
[info]silverandglass wrote:
Apr. 4th, 2006 06:31 pm (UTC)
в мене через кількість і частоту коментів склалося враження, що певні особи, отар наприклад і ще дехто, проживають не відриваючи філейну частину від компа...
про що тоді мова, кудась же їздити тре щоб в транспорті книжки читати, та ще й демонстративно :))
[info]otar wrote:
Apr. 4th, 2006 07:09 pm (UTC)
Здається, Ви мали на увазі нахамити. В мене зустрічне запитання: чи бували Ви в Перу?
(no subject) - [info]katrusyk - Apr. 4th, 2006 07:33 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 5th, 2006 05:58 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]silverandglass - Apr. 5th, 2006 07:27 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 5th, 2006 07:40 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:50 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 5th, 2006 10:56 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 12:49 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]otar - Apr. 5th, 2006 12:53 pm (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 01:14 pm (UTC) - Expand
[info]yacutu wrote:
Apr. 4th, 2006 11:17 pm (UTC)
Не знаю щодо філейної частини біьшості юзерів (це до Сільверендґлас), але не треба робити таких квапливих висновків. Можна багато бути в мережі, і водночас встигати бути в реалі багато (це особистий досвід). Щоправда, з деяким збитком для здоров'я, але не з таким, щоб віддавати перевагу здоров'ю перед життям. Про конкуренцію укр. і рос. мов дещо я щойно написав у Іноземтся (це крім особистого до Отара - теж там, де про анекдот), і мені зокрема цікаво, що Отар сказав би про те. Оте не повторюватиму. Але головне: не так висувати українську в маси, як надавати їй авторитету. Тиха вода греблю рве. І історичний досвід, зокрема імперський досвід росіян, - тому підтвердження. Почитайте в Лєскова, яка була ідея русифікації Волині, тоді ця ідея не реалізувалася цілком, але вона реалізувалася згодом у цілій Україні, щоправда після - по-перше 1933-го, а по-друге - після 1952-го. Загальна ідея така: якщо українська буде престижною - її знатимуть і вивчатимуть, і перекладатимуть нею. А Кицю казано вже: Кицюню - перклади Вітмена. Ти зможеш. І вивісь у ЖЖ. Ото й буде твій внесок. А лінґвопіаром хай займаються ті, хто не може перекласти Вітмена. І то теж буде гаразд.
[info]otar wrote:
Apr. 5th, 2006 06:05 am (UTC)
головне: не так висувати українську в маси, як надавати їй авторитету

Це все було би слушно, якби йшлося про певний непопулярний продукт, який постійно програє кращому за якістю та іміджевими характеристиками іншому продукту. Але в нашому випадку все значно складніше: люди споживають російськомовний продукт за інерцією, бо він є скрізь, бо україномовний треба ще пошукати, бо так звичніше, і т.д.

"Зробити українську престижною" - це чудово, але, здається, цим займається цілий актив українського народу вже 15 років, а діджеї у львівських клубах все одно говорять російською, бо російська - мова спілкування діджеїв. На жаль. Тому треба починати зі здійснення малого, а не зі складання планів на велике.
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:53 am (UTC) - Expand
[info]naer wrote:
Apr. 4th, 2006 11:42 pm (UTC)
Про моє, про фантастику
З величезним задоволенням читала україномовні книги М. і С. Дяченок. Дуже вдалі книжки, тим більше, що вони є дуже вдалими дитячими книжками, що наразі, нажаль, - велика рідкість.
До речі, зараз вони співпрацюють з Русланою Лижичко. Те, що відомо вже зараз - вона буде прототипом героїні їх нового роману. Але мені здається, що такі чудові творчі люди можуть витворити ще багато сюрпризів! ;))
[info]yacutu wrote:
Apr. 4th, 2006 11:42 pm (UTC)
Ще: цікаві натяки дає побігом Тарас Возняк. Як я зрозумів його основну ідею: потрібні осередки спілкування мовою, і це мусять бути осоредки не попсового спілкування, а вишукано інтелектуального. Без примітивної фобії щодо інших мов. Отар (імхо) надто захоплюється ідеєю масової популяризації. Це шлях, але не винятковий. І він дасть позитивні наслідки, якщо мова має внутрішній резерв виразності, гнучкості. В масовому вжитку такого резерву немає. Російська здобула простору тільки після того, як її вживання стало ознакою належності до престижних осередків спілкування. Возняк натякає навіть на масонство. Саме натякає, бо не принципово ідеологія масонства, а принципово - тривке середовище, яке не залежить від актуальної політичної кон'юнктури. Хоча, Галковський, наприклад, однією з причин слабкості української нації називає саме брак справжнього масонства, а те що є - фіктивне. Не закликаю створювати ложі (Боже впаси), тим більше що вони й так є, і то фіґня. Але національні мережеві структури, принципово незнищенні за буь-якої політичної ситуації, структури, що не мають виразних іменованих лідерів, структури що плекають мову і її вишуканий вжиток, національну міфологію, ідеологію - теж національну, опрацьовану на національному досвіді, а не на запозичених "загальнолюдських" ідеях, - дуже потрібні, і це єдиний порятунок від цілковитого випадіння в історію.
Притім не заперечую проти піар-ідей. Просто вони самі собою - мертвому припарки.
[info]otar wrote:
Apr. 5th, 2006 06:00 am (UTC)
Без примітивної фобії щодо інших мов.

Нема ніякої примітивної фобії інших мов. Коли інші мови посядуть те місце, яке їм належиться, ніхто їх не чіпатиме. Поки що, на жаль, "інші", тобто російська, посідають законне місце української.
(no subject) - [info]yacutu - Apr. 5th, 2006 09:09 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 10:55 am (UTC) - Expand
(no subject) - (Anonymous) - Apr. 5th, 2006 11:48 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 01:41 pm (UTC) - Expand
(no subject) - (Anonymous) - May. 20th, 2006 09:03 am (UTC) - Expand
[info]yacutu wrote:
Apr. 5th, 2006 12:24 am (UTC)
І ще - з історії. Під час війни за незалежність на початку ХІХ століття в Болівії 90% мешканців говорили мовою аймара. І ці інідянці були головною рушійною силою в руках іспаномовних масонів - провідників антиіспанського повстання. І що зрештою? Сьогодні мовою аймара в Болівії говорять - не пам'ятаю точно - десь 5-15%, і ті не всі цілком пристойно її знають. А притім це одна з найбагатших, найгнучкіших і найвиразніших мов світу. Її навіть використовують як мову-посередник в автоматичних перекладачках - як найзручнішу, щоб висловити будь-яку ідею для подальшого перекладу зі, скажімо, фінської або угорської - баскською або українською. Тобто - фахівці вважають, що вона може відтворити нюанси фрази без втрат. так щоб різні за структурою мови "зрозуміли" ту саму ідею без збитку для відтінку значення. У Швеції, наскільки знаю, є такий перекладацький проект. А в себе вдома мова в загоні, хоча й має офіційний статус. Чому? А подивіться на їхню поезію. ... ну тут Киць має рацію щодо Шевченка. Немає що читати. Тобто, - цінно, - Шевченко - супер, але треба Вітмена, Ґарсія Лорки, Одена, треба прози як у Маркеса, бо читають Маркеса іспанською, а власних не мають, а звідти була б і журналістика й таке інше. Тож політична незалежність і формальна офіційність іще нічого не дає. А якби вони свого часу вивели свою мову на світовий рівень. хоча б тільки перекладами, - була б інша ситуація. Та й якби перекладів зі світової класики в них було досить, - власна літератутра з'явилася б. Паралель, сподіваюся, очевидна.
[info]raw_stick wrote:
Apr. 5th, 2006 09:46 am (UTC)
Я абсолютно з тобою погоджуюся, особливо щодо перекладів. І навіть сам щось намагагаюся зробити в цій ділянці.

Але розумієш в чому справа...

Насправді є українські переклади і Вітмена, і Лорки, і Маркеса. А чи відомо тобі, що єдиний (!) в світі повний переклад "Гаргантюа і Пантагрюеля" Рабле існує лише українською (до того ж, не буде перебільшенням назвати його і найкращим у світі за якістю)?

Тобто всі передумови "світового рівня" української мови є. Проблема в тому, що в Україні про це мало хто знає, а ще менше - таких, хто здогадався б поцікавтися. Саме цю прогалину і має заповнити пропаганда укр. мови "в низах". Щоб набралася критична маса людей, які усвідомлювали б, що українською бувають не лише розпорядження Кабміну чи халявні реферати, а ще й література - висока і якісна.
(no subject) - [info]yacutu - Apr. 5th, 2006 10:31 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 11:02 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]yacutu - Apr. 5th, 2006 11:09 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 11:15 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]yacutu - Apr. 5th, 2006 11:19 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 5th, 2006 11:27 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]raw_stick - Apr. 5th, 2006 11:12 am (UTC) - Expand
[info]otar wrote:
Apr. 17th, 2006 05:41 pm (UTC)
[info]swalllage_kits wrote:
Apr. 18th, 2006 10:54 am (UTC)
іпануцца! оце моніторинґ! жуть, одним словом... а їм за таке ше, нібось, і гроші плотять ;)
(no subject) - [info]otar - Apr. 18th, 2006 10:59 am (UTC) - Expand
(no subject) - [info]swalllage_kits - Apr. 18th, 2006 11:09 am (UTC) - Expand
(Anonymous) wrote:
May. 26th, 2006 11:29 pm (UTC)
hello
[url=http://borrow.usa411info.net/]Borrow[/url]
(Anonymous) wrote:
May. 27th, 2006 08:49 am (UTC)
hello
[url=http://borrow.usa411info.net/borrow_money_fast.php]Borrow money fast[/url]
(Anonymous) wrote:
May. 28th, 2006 02:11 am (UTC)
hello
[url=http://borrow.usa411info.net/borrow_obsession_possession_prize_take_their_their.php]Borrow obsession possession prize take their their[/url]
(Anonymous) wrote:
May. 28th, 2006 02:58 am (UTC)
hello
[url=http://borrow.usa411info.net/george_borrow.php]George borrow[/url]
(Anonymous) wrote:
May. 28th, 2006 07:59 am (UTC)
hello
[url=http://borrow.usa411info.net/borrow_steal.php]Borrow steal[/url]
( 191 comments — Leave a comment )

Profile

раратвф
[info]swalllage_kits
Сволочъ Киць

Latest Month

May 2012
S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Powered by LiveJournal.com